SEO analýza: základ úspěchu při optimalizaci webových stránek

Proč bude právě SEO analýza základním kamenem vašeho online úspěchu? Můžete na ní totiž postavit opravdu silnou online prezentaci, která vám zaručí dostatečnou návštěvnost. Ta se více než hodí, pokud provozujete e-shop nebo jakoukoliv stránku, kterou chcete ukázat lidem. S pomocí dobře připravené kampaně tohoto cíle rozhodně dosáhnete. My se dnes společně podíváme na to, jak takovou kampaň připravit a co všechno je potřeba k úspěšné SEO anylýze.

Jaké jsou základní principy SEO analýzy?

Nejdříve je třeba pochopit, k čemu analýza slouží. Jejím cílem je porozumět našemu cílovému publiku a naplánovat naši optimalizační kampaň. S její pomocí získáme určitou mapu, se kterou můžeme dojít do úspěšného cíle. Bez ní budeme pouze bloudit vodami internetového marketingu a budeme mít pocit, že SEO  nefunguje. Pravda je přitom opačná. Jak si tedy nachystat správnou SEO  analýzu? Pokud nejste experti na online marketing, je ideální spojit se s někým kdo jím je. Proč je to důležité? Jde především o zkušenosti, které SEO agentura či expert mají. Díky jejich pomoci můžete připravit strategickou kampaň , abyste došli tam, kam potřebujete. Když budete pozorovat šikovného optimalizátora, zjistíte, že na začátku je vždy podrobný průzkum trhu ve vašem odvětví. Každý obor je totiž naprosto jiný a co platí v jednom, nemusí platit v druhém.

Proč potřebujeme analyzovat zvyky našeho publika?

Abychom měli při optimalizaci úspěch, musíme znát klíčová slova, která  naši zákazníci vyhledávají. Co znamená  klíčové slovo:
  • Klíčové slovo může být samostatné slovo, které zákazník zadá do svého oblíbeného vyhledávače. Na jeho základě mu program vybere určité výsledky, kterým se odborně říká SERP.
  • Zákazníci mohou k vyhledávání používat i více slov najednou nebo tzv. longtail vyhledávací fráze. To je několik slovních spojení dohromady, které nejlépe popisuje určitou informaci nebo produkt.
Jakmile víme, které klíčové slovo zákazníci nejčastěji používají, zjistíme také, jaká je jeho průměrná měsíční vyhledávanost. Podle tohoto údaje si můžeme vybrat jedno nebo více klíčových slov, na které se zaměříme. A v této chvíli přichází další velmi důležitá část optimalizace. Průzkum naší konkurence.

Kvůli čemu bychom se měli zabývat průzkumem konkurence?

Naše konkurence totiž určuje, co je a co není standardem ve vašem odvětví. Konkurenci vytváří ostatní firmy nebo jedinci, které mohou vaši zákazníci najít. Jaké množství informací předávají a jakým způsobem, je velmi důležitá informace. Dává nám totiž přehled, na co jsou naši potencionální zákazníci zvyklí. Díky tomu také můžeme přijít na způsob, jak přinést lepší a hodnotnější odpovědi na jejich otázky než konkurence. Zároveň se tak blíže seznámíme s našimi konkurenty. Dost často se nám může stát, že bude na určitém klíčovém slovu příliš velká konkurence, kterou nemáme šanci zprvu porazit. V takové chvíli bude mnohem lepší vybrat kombinaci méně navštěvovaných klíčových slov než se pouštět do boje, který nevyhrajeme. Úspěšná optimalizace totiž není jen o tom vědět, kam své síly soustředit, ale také o tom čemu se vyhnout.

Co přijde po úspěšné optimalizaci?

Hlavním úkolem naší snahy je nabídnout kvalitní obsah, který pomůže návštěvníkům. Cíl je jednoduchý: poskytnout jim přesně to, co potřebují. A ideálně to udělat lépe než ostatní. Obsahem může být například hodnotný text, doplněný o další vizuální prvky jako grafy, videa nebo fotografie. Pokud se totiž zákazník dozví něco užitečného právě od nás, zvyšujeme tím jeho náklonnost k naší značce a tím i naděje na úspěšný prodej. Napište nám do komentáře, jaký je váš pohled na SEO analýzu?

Publikováno: 30. 11. 2020

Kategorie: Rady a tipy

Autor: Jarmila Svobodová